Bilde av skuespillerne og informasjon om arrangementet

Den magiske venneboka på Moss- og Rygge bibliotek!

Det er forestilling på Rygge kl. 11.30 og Moss kl. 14.00. Gratisbilletter for hver forestilling ligger på Ticketco fra fredag 09. februar.

Den Magiske Venneboka er en interaktiv konsertforestilling som med både humor og fysikk formidler vennskap med alle sine opp- og nedturer.

De to vennene, Nicolaj og Madelen finner “Den magiske venneboka” som gir svar på alle de store spørsmålene omkring vennskap. Hvordan kan man være en god venn? Hva kan du gjøre når din venn er trist? Hva burde du IKKE gjøre mot en venn? I den magiske venneboka kan du finne alle svarene, vel - NESTEN alle svarene. Gjennom en musikalsk reise vil de to vennene erfare at du kan lære mye klokt fra en bok, men at du til syvende og sist må stole på svarene du finner i deg selv.

Forestillingen behandler tematikken omkring vennskap i et lekende og interaktivt univers, som kan inspirere barna til selv å reflektere over hva vennskap er for noe. De er ved å oppdage hvem de er, og hvem de er i relasjon til andre og skal lære seg å navigere ulike følelser og aspekter knyttet til å forme og beholde vennskap.

Idè, konsept, regi: Madelen Larsen og Nicolaj Wamberg

Performere: Nicolaj Wamberg og Madelen Larsen

Musikk: Nicolaj Wamberg, Madelen Larsen, Stefan Stranger og Dominik Meissnitzer

Scenografi: Alice Vanini Tomola

Bilde: Alice Vanini Tomola

Produsent: Tentakel Produksjoner

Forestillingen er utviklet med støtte fra Norsk skuespillersenter

Bio:

Nicolaj Frederik Wamberg og Madelen Larsen er begge sterke sangere og utdannede skuespillere fra Akademiet for Scenekunst i Fredrikstad. Desuten er Nicolaj utdannet folkemusiker, og Madelen har en bakgrunn innenfor fysisk teater og musikk. Som fortellere går de både kroppslig og musikalsk til verks, hvor absurd humor og lek er viktige virkemiddel i formidlingen.