Vi trenger DINE frø!

av Tor Magnus Jonassen
15.02.24
Frøbiblioteket fylles opp med gaver fra snille hobbygartnere og frø vi kjøper inn selv men vi vil gjerne ha mer. Dersom du har noen å avse fra fjorårets avling tar vi gjerne imot!

På torsdag 22.02 åpner vi frøbiblioteket kl. 18.00 og kl. 19.00 kommer Marthe Norderhaug, som er aktuell med boken «Markens grøde – Lær å dyrke og lage mat av grønnsaker og urter fra egen hage", som hun nylig har utgitt sammen med søsteren, Ida Norderhaug.

Har du lyst til å lære og dyrke dine egne grønnsaker? Da er dette arrangementet for deg. Lær alt du trenger å vite for å lykkes med dyrking av grønnsaker. I foredraget får du smarte tips og en lettfattelig og oversiktlig innføring i økologisk dyrking. Foredraget passer både for nybegynnere og erfarne dyrkere – enten du har hage eller drømmer om det, er medlem av andelslandbruk eller bare ønsker å spise mer av norske grønnsaker.

Marthe er utdannet økoagronom og driver @Husmannshagan. Siden 2018 har hun dyrket og solgt grønnsaker og jordbær til både privatkunder og restauranter. Marthe har nylig lansert egen nettbutikk, www.husmannshagan.no, der hun selger egendyrkede tomatfrø. Hun vil ta med utvalgte sorter og dele med frøbiblioteket.