Bilde av Martin Eggen og informasjon om arrangementet

Uten fugler blir ikke livet det samme

Foredrag ved Martin Eggen

Uten fuglene vil vi ikke klare oss.

Hva skjer med fuglene i Norge? Hvorfor blir det færre og færre av dem, hvorfor har noen forsvunnet helt enkelte steder, mens andre har blitt vanligere? Martin Eggen har skrevet boken "Uten fugler blir ikke livet det samme" og i den forteller han om de store endringene som bare på noen få år har skjedd i fuglefaunaen.

«Tro meg, uten kråker ville ikke livet være det samme», skrev dikteren Hans Børli. Det er også et hovedbudskap boken om fuglelivet i Norge, som er i stor endring. Gjennom fuglenes fortellinger og problemene de møter, får vi også et innblikk i vår egen sårbarhet. Med stor kjærlighet til fuglene viser forfatteren hvordan fuglenes forsvinning kan ses i sammenheng med verdens overordnede klima- og naturproblemer. Fuglene forteller oss om endringene, de påvirkes av endringene og påvirker selv verden – også hjertene til oss som har makt til å rydde opp.

Martin Eggen vil holde foredrag på Rygge bibliotek denne kvelden og arrangementet er i samarbeid med Naturvernforbundet Follo-Moss.

Gratis inngang.